Flatcoated retrieverklubben Östra

Vi har som mål att tillhandahålla kurser, inofficiella tävlingar och träningstillfällen i stort sett året runt för våra medlemmar. På denna hemsida hittar du både våra egna kurser och prov. Du kan även hitta aktiviteter i privat regi.

Historik

Flatcoated retrieverklubben huvudsektion (HS) bildades 1977 och är en officiell rasklubb under Svenska Spaniel och Retriever Klubben (SSRK).

Det finns elva stycken sektioner ute i landet varav Flatcoated retrieverklubben Östra ( Frk Östra) är en av dem. Det kostar inget extra att vara med i en sektion och du kan vara med var som helst.

Vilken sektion tillhör du? Det står efter datumet på baksidan av Charmören. Ber = Bergslagen, Öst = Östra och så vidare.

Vill du byta sektion? Inga problem, ta kontakt med SKK (Svenska Kennel Klubben). Du hittar alla elva sektioner här. (extern länk)

Mer om Flatcoated retriever klubbens historia kan ni läsa här (extern länk)

Klubbens första ordförande Stig Olsson tillsammans med sin Cosy, SJCh IntUCh NordUCh Gunhills Gallant Girl

Medlem

Som medlem får du.

• Tillgång till FRK Östras alla aktiviteter till medlemspris.

• Tillgång till sektionernas alla aktiviteter. Flatcoated retrieverklubben har elva stycken sektioner ute i landet. Inom varje sektion anordnas mängder med aktiviteter och annat intressant. På www.frk.nu hittar du länkar till alla sektioner.

• 15 % premierabatt på Agrias enskilda hundförsäkringspremier. Medlemskap i klubben och individuellt medlemsnummer ska meddelas Agria för att rabatt ska utgå. Rabatten kan inte kombineras med andra rabatter.

• Tidningen Charmören 4 gånger per år. Där kan man bl a läsa: Information från styrelsen, aktuell information om våra Flatcoated retrievers, intressanta artiklar, nya champions, aktuella valpkullar, information om vad som händer i våra sektioner och resultat från jaktprov, viltspår och utställningar.

• Uppfödarrabatt. Bjud dina valpköpare på första årets medlemskap i Flatcoated retrieverklubben! Läs mer här>>

Familjemedlemskap

Om någon i din familj redan är helbetalande medlem i klubben kan du välja att lösa familjemedlemskap för endast 65 kr. Ett förmånligt sätta att stödja familjen och klubben